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 News Forge World "Horus Heresy"

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Dakka
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MessageSujet: News Forge World "Horus Heresy"   Ven 5 Oct - 10:51

Parce qu'on ne peut pas ne pas parler sur un forum consacré à l'HH de l'actualité FW.
Mais aussi parce que Forge sait faire de vrais trailer qui donne envie, pas comme la maison mère...


Oui on l'a tous vu et revu, mais qu'il-est-bien!

Tout le monde le sait depuis un moment déjà (mars dernier pour moi, j'avais un peu d'avance), FW nous sort du lourd, le truc qui fait envie, qui nous pousse à faire chauffer notre carte bleue, voir à la griller.

Perso, je récupère mon exemplaire de Betrayal qu'au Games Day, mais si d'autres l'ont déjà reçu ou le reçoivent avant, faites nous baver.
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Leman Russ
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Ven 5 Oct - 17:27

Reçu aujourd'hui à 19h02. Very Happy
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casar
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Ven 5 Oct - 17:50

Leman Russ a écrit:
Reçu aujourd'hui à 19h02. Very Happy

Et alors ? nous laisse pas sur notre faim T_T
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Leman Russ
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Sam 6 Oct - 11:13



Des stats qui montent dans les 9/8 parfois. Des nouveaux talents, descriptions des armes de l'époque et un cout moyen qui tourne autour de 500/400 pts. Horus est à 500 pts ! Des profils de 2/3 héros des légions également.
Nouvelles règles sur les titans. Tout est sur le modèle de la V6 maintenant.
Une grosse présentation du monde ou des mondes des 4 LEGIONS en partie Fluff et du conflit d'Isstavan III .

289 pages.
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casar
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Sam 6 Oct - 20:58

Il y a Saul Tarvitz ?
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Dakka
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Sam 6 Oct - 23:44

Leman, vas-y balances des photos!

Quelques infos sur le prochain bouquin...

http://the-responsible-one.blogspot.co.uk/2012/09/games-day-2012-news-rumours-and_23.html

Citation :

Horus Heresy Book 2: "Massacre"

This will cover the first part of the Istvaan V campaign - but they noted that this was so big that they are going to have to cover it in two books!

It will have 4 legions in it, and Mechanicum forces. There will be new vehicles and more characters (which is, admittedly, like saying it will have pages, but Tony said it so I wrote it).

Legions covered will be the Iron Hands Legion, the Night Lords Legion, the Word Bearers Legion and the Salamanders Legion. The other 3 Legions involved won't be in Book 2, but a future one
.
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Dakka
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Lun 8 Oct - 17:00

casar a écrit:
Il y a Saul Tarvitz ?

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jihess
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:53

Yo pour ceux qui veulent les regles des primarques Horus et Angron :


Horus



Horus est terrifiant definitivement c'est un maitre de guerre...
En soit il est fort mais bon c'est un primarque, mais alors ses bonus sur l'armée sont monstrueux....


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jihess
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:54

legion praetor ( equivilant of chapter master , can take rites of war which change how army functions , armoured spearhead , orbital assault, angels wrath or pride of the legion )
legion centurion ( a catch all hq choice , 50 pts basic , but can be upgraded to one of NINE different specialisations . chaplain , master of signals , legion champion , vigilator , librarian , forge lord , primus medicae , siege breaker or moritat )
legion command squad ( pretty much same , 3 man strong with able to add 2 more)

veteran tactical squad ( ten strong only , can add one of a list: fearless , sniper , furious charge, outflank or tank hunters )
legion destroyer squad (uses proscribed weapons , Rad missiles , phosphex bombs )
legion terminator squad ( can count as scoring units)
techmarine covenant (1-3 techmarines as a single elite choice, each can have 4 servitors with them )
apothecarion detatchment ( 1-3 apothecaries ,each MUST be attatched to a squad)
legion dreadnought talon (1-3 dreads )
contemptor dreadnought talon (1-3 contemptors )
legion rapier battery ( 1-3 rapier destroyers , can be upgraded to thudd gun or graviton cannon)

legion tactical squad ( 10-20 marines , fury of the legion special rule )
legion assault squad ( yes , troops choice lol , 10-20 marines , 1 in every 5 marines can take power wep orhand flamer / plasma pistol )
legion siege breaker squad ( 10-20 marines , boarding shields , 1 in every 5 can take a special wep , graviton gun , lascutter etc, all have void hardened armour )
legion tactical support squad (5-10 marines , all marines except sergeant , yes all 9, have flamers , can be upgraded a different special wep. squad cant be used to fill compulsory troops choices )
legion recon squad ( 5-10 marines in power armour , scout , outflank and acute senses , may have sniper rifles . can remove power armour for scout armour and gain move through cover and infiltrate )
rhino ( as before but can take pintle mounted h. bolter , h. flamer or havoc launcher )
drop pod ( unchanged )


thats hq , elites and troops


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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:55

Okay , fast attack , heavy support and gods of war

legion seeker squad ( headhunters , designed to take out enemy command elements , 5-10 strong , special issue ammo ' marked for death' special rule , gain preffered enemy against one enemy unit or independant character )
legion outrider squad ( 3-10 bike squad , scout special rule , all bikes have twin linked bolters.. ALL marines can swap these out for twin linked flamers , melta guns or plasma guns, 1 in 3 can have power weapon , hand flamer or plasma pistol )
legion attack bike squadron (1-5 strong h. bolter can be swapped out for h. flamer, autocannon or multi-melta )
legion jetbike sky-hunter squadron (3-10 strong , 1 in 3 can replace jetbike mounted h.bolter with multi-melta , volkite cannon or plasma cannon , deep strike special rule )
legion land speeder squadron (1-5 strong , and speeder may replace h. bolter with h. flamer or multi-melta . any speeder can add a havoc launcher , h. bolter , PLASMA CANNON! or graviton gun in addition. any speeder can also take upto 2 H.K.M's )
legion storm eagle gunship ( as before )

legion heavy support squad (5-10 strong all marines in squad ( including sergeant! have a h. bolter . all may swap out for a different weapon , but MUST all take the same kind of weapon . H. flamer , autocannon , missile launcher ( may be upgraded to carry flakk) multi-melta , plasma cannon , volkite culverin or lascannon. entire squad may have hardened armour )
legion predator strike squadron ( 1-3 predators , includes all the forgeworld options EXCEPT twinlinked lascannon. predator turret autocannon is now heavy 4)
legion land raider battle squadron ( 1-3 landraiders any of which may be phobos or proteus , but only one of which may be an achilles )
0-1 legion artillery tank squadron ( 1-3 of a whirlwind , basilisk or medusa. ww may be upgraded to anti-air )
legion vindicator ( as before , but can take pintle mounted h.bolter / h. flamer or havoc launcher )
legion spartan assault tank (25 troop carry capacity , quad lascannons may be swapped for rapier destroyers , may take frag launchers. assault vehicle , 5 hull points )
legion caestus assault ram ( largely unchanged )

gods of war
legion fellblade super heavy tank (turret mounted twin ' accelerator cannon' high explosive round - 100" range , strength 8 ap 3 ord 1 , 7" blast , primary weapon
armour piercing shell - 100" range ,heavy 1, strength 9 ap 2, armourbane ,3" blast

legion typhon heavy siege tank ( basically a ****** huge vindicator , no transport capacity. dreadhammer siege cannon. 24" if moving , 48" if stationary, strength 10 ap 1, ord 1 , 7" blast no cover saves . has crushing weight special rule . auto passes difficult or dangerous terrain tests for rubble ,barricades , walls , ruined buildings or wreckage.
auto inflicts strength 10 ap 2 ram damage NO MATTER HOW FAR IT HAS MOVED ! )

legion thunderhawk gunship ( largely unchanged)

legion thunderhawk transporter ( largely unchanged )

legion cerberus heavy tank destroyer (super heavy land raider , twin linked neutron destroyer laser battery)
legion malcador assault tank ( largley unchanged , may only take battlecannon and twin linked lascannon turrets )

bear in mind this is the briefest glimpse , not counting all the different weapon options , new weapons , legion specific squads and mechanicus units



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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:56

la liste des persos et unités spé :
Sons of Horus -
Justaerin Terminators, Dreadclaw Drop Pods
Horus, Abaddon, Loken

World Eaters -
Rampager Squads
Centurion Shabran Darr (loyalist character), Angron

Emperor's Children -
Palatine Blades (squads of Lucius-type guys)
Fulgrim, Rylanor (venerable Contemptor), Saul Tarvitz

Death Guard -
Deathshroud Terminators
Mortarion, Crysos Morturg (loyalist character)




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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:57

allez encore un peu de regle
- Volkite Serpenta (Pistol)
- Volkite Charger (Assault 2)
- Volkite Caliver (Heavy 2)
- Volkite Culverin (Heavy 4)

They all have the 'Deflagrate' special rule: Any unsaved wounds caused to a unit by these weapons causes the same amount of additional wounds to be caused to the unit (these additional wounds are treated as normal wounds and do not inflict further wounds).

Volkite Weapons are Beam weapons created on Mars and date back to the Age of Strife. They are incredibly difficult to manufacture and the demands of the Crusade overwhelmed supplies of these relic-guns. By the time of the Heresy they had been largely superceded by the Bolter.

So it seems that at one stage before the Crusade got into full swing, these Volkite Weapons were the main armament of the Astartes!




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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:57

Les regles des différentes armures terminators :
Cataphracti Armour 2+/4+ Slow and Purposeful
Indomitus 2+/5+ Relentless, No Sweeping Advance
Tartaros 2+/6+ Relentless, CAN Sweeping Advance

les regles des tactiques :
Legion Tactical Squad – 150 points
Space marine stats (Ld 8/9)

Unit Composition:
9 Marines/1 Sergeant

Wargear:
Power Armor
Bolter
Bolt Pistol
Frag and Krak Grenades

Special Rules:
Legiones Astartes
Fury of the Legion

Dedicated Transport:
May choose a rhino
- Note that if an army contains a character that has one of the Rites of War special rules, other Dedicated Transport options may be available for the squad

Options:
Add up to 10 additional Legion Space marines (10 pts each)
The entire tactical squad can do ONE one the following:
- Exchange their bolter for a combat blade or chainsword (Free)
- Take an additional combat blade or chainsword (2 pts per model)
One marine can take a Nuncio-vox (10 pts)
One marine may carry a Legion Vexilla (10 pts)
The Legion’s sergeant may exchange their bolter for one of the following (this seems like an oversight because if the squad switches to being an assault marine it means that you can’t upgrade the sergeant)
- combi weapon (10 pts)
- plasma pistol (15 pts)
- heavy chainsword (5 pts)
- power weapon (10 pts)
- power fist or single lightning claw (15 pts)
The sergeant may take melta bombs (5 pts)
The sergeant can upgrade to artificer armor (10 pts)



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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:58

Legiones Astartes

- units with this rule may ALWAYS attempt to regroup
- (legion specific rules go here too basically)

Battlesmith

- can attempts repairs on vehicles on 5+ with usual restrictions (can be enhanced with servo-arms)

Master of the Legion

- only one per 1000 point
- can take a command squad as part of the same selection on the FOC
- if a unit is the warlord, they gain master of the legion
- can roll twice on one warlord trait chart (rerolling doubles) and select which one to use
- have the option of using one of the Rites of War (recommended for experienced players though)

Rites of War

- alter some options and limiting others
- only affect Primary Detachment
- Allies can have rites of war too but do so independently of primary detachment (same/different/none)
- eg, orbital assault: units that can take rhinos can instead take drop pods as dedicated transports, Dreadnoughts can take dedicated drop pods, Contemptors can take dreadclaw drop pods, terminator armoured units may deepstrike, may not take ANY units that can't gain access to drop pods or deep strike rule, no fortifications

There is a Legion Specific Warlord Trait table but you can of course use the main rulebook ones.

1. Warlord and all Legiones Astartes cause Fear
2. After both forces are deployed but before turn order is decided, may redeploy one unit. Included option to put a unit into reserve or take one out
3. D3 units in primary force may have shred rules added to any blast or template weapons they use
4. Warlord is fearless, plus warlord and any unit of Legiones Astartes within 6" add +1 to wound score when calculating if they win combat in an assault
5. Warlord gains Adamantium Will and one nominated infantry unit gains Deep Strike
6. Warlord and any Legiones Astartes they join may reroll failed rolls of 1 to wound, close combat only

One of the HQ options, called a Legion Centurion, can be upgraded to a specific role for additional points such as chaplain for 35 points to gain Crozius Arcanum wargear and zealot special rule. There are plenty of options here though, like Primus Medicae. Lots of wargear upgrade options. Some roles will limit which wargear can be taken while others give more options, like Forge Lord may also take any techmarine options for the same cost.
Above a Centurion is a Praetor. Again, lots of wargear options. Role changing unique to Centurion though.

Le Praetor est un pistolero qui se bat avec 2 pistolets bolter, il peut tirer tant qu'il touche!


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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 8:58

Legiones Astartes (Death Guard)

Units with this special rule may always attempt to regroup regardless of casualties.

Remorseless: The Death Guerd are immune to Fear and automatically pass any Pinnicg checks they are called on to make.

Sons of Barbarus: Veterans of the most hellish battlefields of the Great Crusade, Death Guard models with this special rule may re-roll failed Dangerous Terrain tests for swamp, mud and toxic sludge terrain (and similar hazards).

Intractable: When making Sweeping Advance rolls, models with this special rule reduce their score by -1.

Legion Specific Unit and Wargear

Chem-Munitions:
Flame weapons taken as part of a Death Guard force may be upgraded to special issue Chem-Munitions for their flame weapons (flamers, hand-flmaers, heavy flmaers, , combi-flamers of Flamestorm cannon) at no additional cost.

If this upgrade is taken, all eligible weapons in a unit (or on a chosen vehicle) are upgraded, and this should be noted on the army list.

Weapons with the Chem-Munitions gain both the Shred and Gets Hot! special rules

Power Scythe:
Any character or indipendent character with the Legion Astartes (Death Guard) special rule eligible to ake a power fist as part of their options may instead take a Deathshroud power scythe for the same listed cost.

Deathshroud Terminator Squad 90 P.ts (Death Guard only) Elite

Deathshroud Terminator WS4 BS4 S4 T4 W2 I4 A2 D10 Sv2+

Unit Composition:
2 Deathshroud Terminators

Unit Type:
Infantry

Wargear:
Terminator Armour
Hand-flamer with Chem-Munitions
Deathshroud Power Scythe (S+1 AP2)

Dedicated Transport:
A Deathshroud Terminator squad numbering five models or less may take a Land Raider Phobos as a Dedicated Transport.

Special Rules:
Legiones Astartes (Death Guard)
Implacable Advance
Favoured of Mortarion

Options:
The squad may include:
Up to an additional 8 Deathshroud Terminators +40 P.ts each
The Squad may have:
Melta-bombs +5 P.ts each

Implacable Advance
Deathshroud Terminators Squads are used to assail the most heavily defended objectives and secure them for the advance of allied forces. Deathshroud Terminator squads are always counted as scoring units in any mission where Troops are also counted as scoring units.

Favoured of Mortarion
A Deathshroud Terminator unit may be chosen instead of a Command Squad as a bodyguard for any Terminator armour equipped Praetor of the Death Guard (or the Primarch Mortarion himself). Deathshroud Terminators must always be modelled/painted to be visually distinct from standard Legion Terminator Squads to avoid confusion.




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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 11:07

Il n'y a pas à dire, les p'tits gars de FW ont bien fait leur taff.
Merci pour toutes ces indications qui vont nous permettre à nouzôtre d'assembler des escouades tactiques sans faire nawak.

P....., encore 20 jours avant d'avoir mon book...
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 11:34

le fell blade fait 525 pts et le typhon fait 325 pts.
En close pur, je pense que Mortarion est le pire de tout les primarque sa possibilité de se teleporter dans les 10 ps de sa position actuelle et de charger ensuite le rend tout bonnement ingérable...


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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 15:51

Dreadnought Contemptor Death Guard et World Eater.



Vivement celui des Sons of Horus...
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 17:27

Vachte, seulement 400 et 500 pts pour Angron et Horus.. Dites moi que c'est la déflation pour toutes les unités, car là ils sont au prix d'un maitre de chapitre.. Angron est moins cher que Mephiston... lol!

Je sais, mon Betrayal est en France, surement dans ma boite aux lettres, mais moi chez ma femme en Suisse.. je ne le verrais que fin de semaine... affraid
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 17:51

Ah, c'est intéressant.
T'habites ou déjà...? Rolling Eyes
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mar 9 Oct - 20:15

Enfin dispo chez Forge:, les Cataphractii avec les packs d'armes:






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jihess
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mer 10 Oct - 8:36

Yo les gars, bon j'ai eu mon bouquin avant hier et j'ai commencé à le feuilleter un peu.
Le bouquin est super beau mais tout le monde le savait...
L'historique bien que lu en travers est super chouette et ca fait vraiment plasir.
Plein d'equipement qu'on ne connait pas ou qui sont revu et corriger.

Je vais essayer de vous dire vite fait les trucs qui peuvent interesser :

Titans : retour du reacteur à plasma, du coup sur un 6 et bien 6d6 de TK cheers et Sad
Tout les titans loyalistes filent sans peur à 24 ps aux unités amis.

Moto antigrav : Triste il n'y a que le profil scimitar...

Dreadnought contemptor: alors pour les gens qui joue des vbolants et bien rassurez vous il n'y a oplus de distinguo entre mortis et contemptor, du coup, il n'est plus AA.... Par contre il est possible d'avoir un dread avec multifuseur et plasma lourd...

Dreadnought : le terme est générique il coute 125 pts de base et à 5 en CC et en CT. tout les equipement sont possible, plasma lourd et belier de siege, canon d'assaut et poing tronconneur etcetc, de même accès au auto lanceur de grenade pour cahrger en terrain difficile.

QG : alors là y'a tout de possible
Maitre des signal qui fait tomber des frappes orbital à tout les tours. Pistolero solitaire qui ne vit que pour le duel et qui tir tant qu'il ne fait pas de 1 ( la version double pistolet plasma coute un bras , mais alors y'a moyen de piquer super grave)... Les chapelains n'ont pas de rosarius, les archivistes, je sais pas, les seigneurs de forges sont de super techmarines qui peuvent être entourés de 5 serviteurs avec de l'equipement archéotechnologique... Les champion de duel, bas des spécialiste du close avec plein de capa spé.
Et y'a aussi le seigneur commandeur ( il a un autre nom mais l'idée est là). Il permet à l'armée de changer de style de combat:
1 : Assaut blindé, toutes les unités doivent être embarqués et de preference deas des land raider ( ca peut permettre de faire des listes legal avec une trentaine de land raider dont 9 spartans affraid
2 : assaut aerien, tu ne peux avoir que des unités embarqués en drop pod. Il est interdit d'avoir des vehicules terrestres ou des unités à pied. Le storm eagle passe en transport de troupe, les contemptor ou accès au dreadclaw ( oui oui dreadclaw). les terminators sont obligés d'être deployés en FEP.
3 : Rage des anges, les terminators passent en troupes.

Par contre si vous choisissez ces traits vous n'avez plus ni le droit aux fortification ni aux alliés.

Ah oui, j'oubliais les terminators sont toujours opérationels!!!!!!!


Pour les joueurs AL y'a un truc génial en attaque rapide... C'est une unités utilisés très largement par l'alpha legion, qui a inventé le concept. Les seekers! Il s'agit de spécialistes dans l'assassinat de QG. Après le deploiement tu notes sur un bout de papier leur cible et cette unités à ennemi jurés contre ce gus, ils sont equipé de tout un tat de bolter spéciaux, un peu comme les vets mari_nes de maintenant.

Après y'a des trucs plus marrant, comme les munitions radioactives, qui baissent l'endurance de la cible, Les malcadors des legions pilotés par des space marines, les escouades de pistoleros qui se battent avec 2 pistolets bolters.

En conclusion la liste legion est très très sympa, elle permet de faire plein plein de fantaisies completement ouf refletant parfaitement les spécificités de chaque legion ( et là je parle des 18)...

Par contre, il est très difficile d'avoir une liste qui tienne partie des spécificités de la iste à cause du cout des unités... Tout à l'air au rabais, mais en fait tout se paye... Donc in fine


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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mer 10 Oct - 9:30

Ce qui ne fait que me donner encore plus envie de tenir enfin le livre dans mes mains. encore 18 jours...
Citation :
Titans : retour du reacteur à plasma, du coup sur un 6 et bien 6d6 de TK cheers et Sad
Ah, yes!

D'après ce que j'ai compris, les perso du livre sont: Horus, Mortarion, Fulgrim, Angron, Tarvitz, Rylanor, Loken, Rax de la DG, un WE loyaliste, un mago du Mechanicum. C'est bien ça?

C'est quoi l'escouade de Rampager World Eaters, je veux dire niveau règles spé et fluff?
J'ai déjà vu leurs profils (CC, CT, F, E, I à 4, PV1, A2, Cd8/9) pour 130 points les 5.

Autre question, à quoi à droit le sergent d'une escouade tactique?

Merci en tout cas pour les infos! Wink

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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mer 10 Oct - 9:43

Alors, je vais repondre dans le desordre.
Pour l'escouade de marines j'ai deja mis les regles complete avec les options d'equipement page précédente.
Pour les persos y'a aussi abadon, chabrann darr des world eater, crysos mortug et durak rask de la death guard...
alors rampager 130 pts les 5
scouts
feel no pain 6+
transport phobos ou rnino
guerrier elu : ils peuvent tous lancer ou accepter des defis

Pour le fluff, se sont eux des gladiateurs empli d'implants corticaux
ils ont accès aux épées tronconneuses lourdes et ont de base des haches sp (comme dans le dex chaos PA4)...
Ils peuvent avoir des pistolets plasma ou l'arme spé des world eater
qui leur permet d'avoir des equipement de galdiateurs allant de la hache de decapitation; au marteau tonerre, lames jumelles et et un espece de fouet


Merci au CNJ
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   Mer 10 Oct - 10:05

Je viens de voir pour les sergents, en effet tu avais déjà posté ça.

Ok, donc les Rampagers sont une sorte d'unité de choc (curieux pour des WE) anti-perso.
Limite, je les verrai bien accompagner Angron.
Niveau fluff, il sont donc logiquement du coté d'Angron et d'Horus.

Merci.
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MessageSujet: Re: News Forge World "Horus Heresy"   

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